Vinuri ecologice din soiuri superioare


Bea ca un francez daca vrei sa traiesti cat un francez

Cea mai vehiculata explicatie a paradoxului francez sta in paharul cu vin rosu. Descoperirea a fost facuta cand oamenii de stiinta au observat o substanta prezenta in cantitati mari in vin - resveratrolul.
David Sinclair, doctor in stiinte medicale si cercetator la Harvard Medical School, a observat in studiile sale ca substanta combate colesterolul si opreste inmultirea radicalilor liberi. De asemenea, resveratrolul are un puternic efect anti-coagulare, impiedicand blocarea vaselor de sange, cea mai frecventa cauza a atacurilor cardiace si congestiilor cerebrale. Conform unor studii preliminare, resveratrolul ar putea duce si la formarea de noi dendrite in creier si ar putea fi util si in tratarea bolilor pulmonare obstructive cronice. Studiile au mai aratat ca resveratrolul este unul dintre cei mai puternici anti-oxidanti existenti in stare naturala. Din acest punct de vedere, substanta este de 25 pana la 50 de ori mai puternica decat aceeasi cantitate de vitamina C. Studii efectuate "in vitro" si care urmeaza sa fie aplicate si pe animale au aratat ca resveratrolul ar putea ajunge sa inhibe si sa opreasca formarea celulelor cancerigene. Mai mult, resveratrolul are o toxicitate minima asupra celulelor din sange, ceea ce ii ofera un potential remarcabil in lupta impotriva cancerului.
Concentratia de resveratrol difera in functie de tipul de vin; sortimentele rosii contin de zece ori mai multe molecule decat cele albe, pentru ca mustul este fermentat mai mult impreuna cu pielita si coditele boabelor de strugure. (Valentin Ceafalau)


Vinul rosu sau "tinerete fara batranete"

Vinul rosu poate ascunde in el secretul longevitatii

Cercetarile facute de-a lungul timpului au aratat faptul ca anumite calorii pot prelungi durata de viata de la celulele mononucleare pana la mamifere. Insa cine poate crede ca una dintre modalitatile de a-ti prelngi viata poate fi atat de usoara ca destupatul unei sticle de vin?
O echipa de cerectatori din cadrul Universitatii Harvard a descoperit un ingredient, in vinul rosu, care prelungeste durata de viata a unor organisme cu pana la 80 %.

Moleculele descoperite in vinul rosu, alune sau alte produse vegetale au prezentat, in urma cercetarilor, capacitati de prelungire a duratei de viata la organisme cu regim limitat de clorii. Molecula, denumita resveratrol, apartine unui grup binecunoscut de compusi de plante, numiti polifenoli, ce sunt cunoscuti pentru proprietatile lor antioxidante.

In urma tratarii cu resveratrol, drojdia si-a marit durata de viata cu 80 de procente. De asemenea, au mai fost efectuate teste asupra viermilor si mustelor, ce au dat rezultate "incurajatoare" David Sinclair, asistent la catedra de patologie din cadrul Univestrsitatii Harvard si coautorul studiului, a declarat ca scopul experimentelor nu este acela de a mari durata de viata a drojdiei sau a organiselor multicelulare, precum viermi sau muste, ci a omului.
Potrivit experimentelor, resveratrolul are, de asemenea, si efecte asupra celulelor umane, pe care le face mai rezistente in fata radiatiilor.

Oamenii de stiinta au demonstrat faptul ca trecerea unui organism la un regim de hrana limitat in calorii reduce frecventa bolilor legate de imbatranirea organismului, precum cancerul, osteoporoza sau boli ale inimii. "Credem ca moleculele dau celulelor destul timp pentru a repara stricaciunile. Exista o realizare in continua crestere: blocarea mortii celulelor - atata timp cat nu duce la aparitia cancerului - prelungeste durata de viata", a declarat doctorul Sinclair.

Studiile efectuate la Harvard explica, intr-o ultima concluzie, de ce persoanele care consuma moderat vin rosu prezinta un risc minim in ceea ce priveste accidentele cardio-vasculare.
Aceasta descoperire ar putea duce la crearea unor noi medicamente pentru prelungirea duratei de viata sau pentru prevenirea sau tratarea maladiilor legate de imbatranire.


Vinul rosu combate afectiunile pulmonare

Bacteriile care duc la aparitia infectiilor pulmonare si a bolilor de inima pot fi distruse prin consumul moderat de vin rosu. Oamenii de stiinta de la Universitatea Illinois din Chicago au anuntat ca atat vinul rosu cat si resveratrolul - un polifenol din vinul rosu - pot fi agenti de distrugere eficienti in cazul unei bacterii din aer despre care se stie ca ar fi cauza infectiilor pulmonare si care contribuie si la aparitia bolilor de inima.

Bacteria "Chlamydia pneumoniae" poate determina aparitia pneumoniei, a bronsitei acute, cat si a altor infectii ale cailor respiratorii. Din ce in ce mai multe dovezi arata faptul ca raspandirea bacteriilor de la plamani la sange poate cauza aparitia plagilor la nivel arterial.
Conducatorul studiului, Gail Mahady, a precizat faptul ca vinul sau resveratrolul pot ajuta la reducerea riscului bolilor de inima prin eliminarea pneumoniei de tip C din sange. Rezultatele descoperirilor au fost publicate in numarul dedicat aterosclerozei din decembrie 2003.

Cercetatorii au infectat celule preluate de la bovine cu pneumonia de tip C si le-au supus unor conditii asemanatoare cu cele din interiorul plamanilor umani. Timp de 72 de ore, celulele recoltate au fost puse in contact cu Pinot Noir, resveratrol, respectiv azitromicina, un antibiotic folosit pentru tratarea infectiilor pulmonare.

Atat vinul rosu cat si resveratrolul au fost la fel de eficiente ca si antibioticul folosit pentru distrugerea pneumoniei de tip C, au declarat cercetatorii, dar acestia nu au specificat cantitatile folosite. "In vitro, vinul izoleaza bacteria, iar resveratrolul o distruge", a spus Mahady. "Pana in acest moment, inca nu se cunosc reactiile in cazul unor persoane cu boli de inima deja instalate."


Bautorii de vin mananca mai sanatos

Persoanele care prefera vinul in locul berii au diete mult mai sanatoase decat persoanele care consuma frecvent bere, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii danezi, prezentat de Reuters.

Conform rezultatelor studiului, persoanele care beau frecvent vin au o dieta bazata mai mult pe carne alba, fructe, legume, masline, branzeturi mai putin grase fata de bautorii de bere care consuma foarte multa carne rosie, bauturi racoritoare carbogazoase, zahar, carnati, carne de miel si unt.

"Studiul a aratat faptul ca persoanele care cumpara vin, achizitioneaza mult mai multe alimente sanatoase decat cele care beau bere", a precizat profesorul Morten Gronbaek de la Institutul National de Sanatate Publica din Copenhaga, initiatorul studiului. Echipa de specialisti danezi a urmarit atent ceea ce cumpara de obicei bautorii de vin, de bere si de bauturi racoritoare din supermarket-uri. Astfel, cercetatorii au ajuns sa analizeze peste 3,5 milioane de tranzactii. Rezultatele, publicate si in British Medical Journal, au aratat faptul ca aceleasi obiceiuri le au si cumparatorii din Statele Unite si Franta.

Gronbaek a mai declarat faptul ca persoanele care consuma frecvent vin au un nivel de educatie mai ridicat, sunt sanatoase si mai putin predispuse la obezitate, in comparatie cu oamenii care consuma bere si au un nivel de educatie scazut, iar din punct de vedere medical sunt predispuse la obezitate si accidente cardio-vasculare.

Productia de vinuri ecologice este una din activitatile cu care Ecoforest si Ecovivavlad se mandresc.

 

In podgoriile noastre din Timis, Recas cat si in cele din Podgoreni, R. Moldova producem vinuri ecologice de inalta tinuta din soiurile:

► cabernet sauvignon
► merlot.

 

Inapoi ►



Stiri

Lasare site"www.ecoforest.ro"

Incepand cu data de 01.01.2010 s-a lansat site-ul oficial al  ECOFOREST, societate comerciala profilata pe cultura produselor ecologice si agroturism ecologic.

 ...